fredag 5 oktober 2018

Våffelhjärtat


Våffelhjärtat av Maria Parr

Vi har lyssnat på Våffelhjärtat av Maria Parr. Detta har vi gjort på barnradion och det var Ulla Skoog som läste.
Vi har haft de här fina bilderna som stöd till varje avsnitt. Efter lyssnande har vi tränat på att skriva återberättande meningar och reflekterat, gjort egna kopplingar till det vi har hört.

Detta gör vi i våra Tankeböcker. Där arbetar vi även med finmotoriken och stavning

Exempel på återberättande och egna reflektioner...

"Lena hänger i ett rep mellan hennes och Trilles hus. Jag är höjdrädd så det hade jag aldrig vågat".

"Lena och Trille spelade blockflöjt för att tjäna pengar och kunna köpa en ny fotboll. Jag kan inte spela blockflöjt men jag har börjat spela piano".

"Trille blev jätteledsen när han fick veta att Lena skulle flytta. Jag tycker att det var sorgligt när Mymuna flyttade, jag saknar henne ibland".