onsdag 28 februari 2018

Brev från Lollo


Vi har fått brev från Lollo som tydligen har varit i Hundfjället under sportlovet. 
Vi lovade barnen att lägga hennes brev på bloggen och här är det:




Hej på er alla!                Hundfjället   19/2-2018


Jag har sett snöööö!
Jag är i fjällen, Hundfjällen. Passande, eller hur!?
Ett fjäll är ett berg där högsta punkt når över skogsgränsen.
Hundfjället ligger i Dalarna, ett landskap i Sverige.
Jag har träffat kompisar, hundkompisar. De jobbar med att dra turister i
en släde, hundspann.
De hade inte mycket tid att prata med mig, men de sa att de älskade
kyla och att springa.
Jag tycker också om kylan och snön, men jag längtar rent förfärligt efter
er och Olympiaskolan.
Jag kommer snart hem...kanske är jag redan hemma när detta brev kommer till er.

Kram Lollo